top of page

אהבה תחת מסיכה

כבר קרוב לשנה שמשבר הקורונה נמצא עמנו והוא פגע בכל תחום אשר יכול לעלות על הדעת.- איתי פדידה יב'3



אחד התחומים שהמשבר פגע בו כמעט בצורה הקשה ביותר הינו התחום החברתי.

יש להקפיד על כל ההנחיות כדי למנוע הדבקה לכן רוב הזוגות נמצאים בבעיה בקשר שלהם.

הזוגות שמים מסכות כדי לא להדביק אחד את השני במקרה שהשני חולה וגם כן, הזוגות שמים "מסכות" , זו מראה חד צדדית, מה שצד אחד מרגיש הצד השני לא מודע לזה.

אומרים שאהבה באוויר אבל זוגות רבים נפרדים בגלל המסכות והריחוק ביניהם, כל אחד מרגיש משהו אחד ולא אומר לאחר, כך נוצר חוסר תקשורת בין שני הצדדים כל אחד שם "מסכה" כאילו הוא בסדר.

יום האהבה קרב ואיש אינו יודע כיצד הזוגות אמורים להתמודד, המסכות שהם שמים על פנים הינם כמו חוצץ בלתי חדיר.

זוגות רבים נפרדו מפני שהקשר בינהם נחלש כמעט לחלוטין בגלל שהיה חוסר תקשורת , כל צד אמר שהוא בסדר אך הם שיקרו מפני שלא רצו להודות בזה שהם נתקלים בקשיים כלכליים או קשיים חברתיים כמו דיכאון, עצב , כעס וכו'.

תשובתו של ד"ר קרביט לשאלה ממה מורכבת זוגיות טובה הינה:

"מערכת יחסים בריאה היא מערכת שמוסיפה לרווחתם הכללית של בני הזוג, המונעת על ידי תקשורת, כבוד וגבולות. כדי שמערכת יחסים תהיה בריאה, זה דורש לא רק תחומי עניין משותפים ורגשות עזים זה לזה. זה דורש שני אנשים שבאמת מבינים ודואגים זה לזה, תוך שהם דואגים לעצמם. זה בעצם יכול להתרכז לכמה מילים: כבוד, הבנה, הזדהות."


"המסכה" שהזוגות שמים מונעת מהם להבין אחד את השנייה ובגלל כל הרגשות ההפכפכים הם פחות דואגים גם אחד לשנייה , כך שבסופו של דבר מתוך שלושת העקרונות של ד"ר קרביט הציג רק אחד מתקיים והוא רק כבוד, משום שהם אינם מבינים אחד את השני , והם לא מזדהים משום שהם אומרים אחד לשנייה שהכל בסדר ואין לאחר ממה לדאוג.

בנתיים ראינו רק את הצד הרע של כל הסיפור אבל "המסכות" שכל זוג שם אינו רק דבר רע.

העובדה שזוגות רבים שמים מסכות כבר אומר שהקשר לא יעבוד, הוא מקדים תרופה למכה כי אחד העקרונות החשובים ביותר בזוגיות זה תקשורת טובה, לדברי ד"ר קרביט "תקשורת טובה הכרחית במערכת יחסים בריאה ופי כמה, במיוחד במשבר זוגי. אם אתם לא מוכנים לשתף את מה שקורה איתכם או את מה שאתם צריכים מבן או בת הזוג שלכם, אתם לא הולכים להשיג את מה שאתם באמת צריכים. ובכל זאת אנשים – מתוך בושה או הרגל שנבנו לאורך חייהם, לא רוצים להכניס לאף אחד אחר את מה שקורה איתנו. אם אתם יכולים לסמוך על בן או בת הזוג, זה אומר שאתם חייבים להתחיל ולחלוק את הרגשות שלכם תמיד." דבריו אכן מצביעים על הבעיה העיקרית של הזוגות במשבר.

אנו יכולים להסתכל על חצי הכוס המלאה שב"מסכות" שהזוגות שמים , הם יכולים לעבוד על פתיחות כך שהם לא יסתירו את הקשיים שלהם וכך לא רק יחזרו לקשר שהיה להם אלה יחזקו את הקשר שלהם וכך הם גם ייהנו ממנו יותר.

זוגות רבים שמים "מסכות" כדי לא להיות חשופים מפני הצד השני וזה יוצר ריחוק אבל גם המסכות שהזוגות שמים על פניהם פוגעות ביחסים, הם אינם רואים חצי מהפנים שלהן וזה יותר חוסר תקשורת נוסף.




Comments


bottom of page