top of page

על עתיד בתי הקולנוע לאחר תקופת הקורונה

תחום הקולנוע נפגע לא מעט בגלל הקורונה , ובתי הקולנוע היו סגורים בפני צופים במשך יותר משנה. כעת עם הורדת הגבלות התו הירוק והפוגה מהמגפה, עתיד הקולנוע נראה בהיר. אך עדיין הקורונה השאירה את חותמה על התעשייה. איך יראה עתידה של התעשייה לאחר הקורונה?- רומי יופה



אחרי יותר משנה שבה רשתות בתי הקולנוע הגדולות היו סגורות, אולמות ההקרנה נפתחו מחדש בתחילת החודש ללא צורך בתו ירוק. הרשתות שנפתחו הן סינמה סיטי, yes פלאנט, הוט סינמה ורשת בתי הקולנוע לב. מכירת מזון ושתייה הותרה, למרות שבאולמות עדיין חלה חובת עטיית מסכה, למעט בזמן האכילה והשתייה. הסרטים שיוקרנו כרגע הם סרטים שהיו לצאת לפני פרוץ הקורונה, סרטים בולטים מהשנה החולפת, וסרטים חדשים לחלוטין - שמבשרים על פתיחת עונת הקיץ הקולנועית.


איך יראה עתידם של בתי הקולנוע ואיפה הם עומדים עכשיו?

בתי הקולנוע היו בסכנה גדולה כבר לפני עידן הקורונה. הצלחתם של שירותי הזרמת התוכן נטפליקס, הולו ואמזון פריים חוללה מהפכה לא רק בהרגלי הצפייה בסדרות, אלא היא גם איימה על המשך קיומם של בתי הקולנוע.


היה נראה כי המגיפה בישרה את ניצחונה של הטלוויזיה על הקולנוע, כאשר הטלוויזיה האמריקאית החלה לחדור כמעט לכל בית גם בארצות הברית, בישראל ובכל העולם. השאלה הנשאלת ביותר הייתה היא האם בתי קולנוע יוכלו לשקם את מעמדם לצד הטלוויזיה בסוף המגיפה? גם חברת האחים וורנר החליטה שעיקר החשיפה לסרטים שלה שנועדו לצאת לאקרנים בשנה החולפת, כולל "וונדר וומן 1984", תהיה ברשת הצפייה הביתית HBO. השאלה היא האם לאחר החלטה כזאת הקהל יעדיף ללכת לבתי הקולנוע אשר נפתחו בתחילת החודש כדי לצפות בסרטים המוקרנים, או שמא כבר התרגלו לצפות בהם בנוחות בבית, צפייה קצת פחות איכותית אבל הרבה יותר נגישה?






אחרי תקופת הקורונה המעיקה, תקופה בה כולנו הסתגרנו בבתים והיינו צמאים למגע חברתי, נראה וכמעט בטוח שכאשר בתי הקולנוע נפתחו אף אחד מאיתנו לא חשב פעמים והיה נרגש ללכת להנות בערב חוויתי רק הוא ומסך הקולנוע הענק כדי להיות מרותק למסך הקולנוע. בתי הקולנוע בנבדל מצפיית סרטים בוי או די, נטפליקס ואמזון פריים נותנת לנו תירוץ לצאת מהבית, מספקת לנו בילוי ונותנת לנו הזדמנות לצאת עם חברים. לכן בתי הקולנוע יכולים להירגע ולדעת שגם עם החסרונות שהמגפה גרמה היא הביאה עמה רצון עז לצאת מהבית, להיפגש עם חברים ולחיות את החיים! לכן, יכול להיות שאמנם הייתה תקופת הקורונה תקופה של אי ודאות לתעשיית הקולנוע אבל בנוסף לכך, היא הביאה בסיומה תירוץ לא להישאר בבית ולראות את הסרט בשירותי הזרמת התוכן ביניהם נטפליקס - מתחרים של תעשיית בתי הקולנוע אלא לצאת מהבית ולראות את הסרט באיכות המקסימלית.













bottom of page