top of page

חמשת הטרנדים הלוהטים של השנה

שושן סטרול י4


השנה הזו הייתה שנה מיוחדת ושונה אך לצערנו ללא טרנדים חדשים ומגניבים שאפיינו אותה. למי שהספיק לשכוח, רוב הזמן בילינו בבתים עם הפיג'מה. אבל שינויים דווקא כן קרו והפכו לטרנדים מבלי ששמנו לב. מה זה טרנד? מנהג נפוץ בציבור בתקופה מסוימת. הינה כמה טרנדים מהשנה הזו:

1. נוח זה היפה החדש: בראש ובראשונה, הדבר שמנע מאיתנו את המוטיבציה ליצור טרנדים חדשים הפך לטרנד בעצמו. מי מאיתנו לא התרגל לפיג'מה שלו השנה. מבחינתי בגדים נוחים לבית זה היה ה-טרנד של השנה. זה היה הכי כיף, להזניח טיפה את הנראות והמודעות העצמית. אני מתערבת איתכם שעכשיו כשחזרנו ללמוד בבית ספר אין אחד שלא מחליף למשהו נוח איך שהוא מגיע הביתה.


2. לימודים, שיעורים פרטיים ופגישות מבלי לצאת מהבית: נראה לי שזה הדבר היחידי שלא נמאס עלי כל תקופת הקורונה וכמובן גם אחריה.. לוותר על כל ההתארגנויות, הנסיעה והלחץ לעמוד בזמנים לכל מקום שבעבר היינו צריכים להגיע אליו פיזית (וחזרנו לזה גם לאחרונה) זה פשוט רמת חיים אחרת! אתם לא מבינים איזה אושר היה לי שהוצאתי את הכרטיס רב קו מהמגן לטלפון שלי שהיה תקוע ומעצבן, פשוט כי לא הייתי צריכה אותו בכלל!. מחקתי את הגט טקסי שלי, הוא סתם תפס לי מקום בטלפון, כי לא הייתי צריכה אותו! ולא הוצאתי את המפתחות או נעלתי נעליים איזה שנה.. תראו, חיים אינטרנטיים באמת יכולים להיות מעצבנים לפעמים אבל אין אפשרות להתכחש ליתרונות וזה אחד המשמעותיים שהיו.


3. ארץ נהדרת, השנה לא רק בטלוויזיה: חבר'ה, השנה גילינו את הפיקניקים והטיולים בארץ!. הפיקניקים לגמרי הפכו לטרנד. אם עד לפני שנה היציאות הקבועות והפופולריות ביותר היו סרטים ומסעדות, השנה בעיקר יצאנו לפיקניקים וארוחות שחיתות בטבע. נישמע מושלם!. אמנם זה היה בין האופציות הבודדות לבילויים אז בשלב מסוים זה נהיה כבר מאוס אבל אין ספק שהיו חוויות מדהימות שאני מקווה שנמשיך ונשמר את הרעיון. באמת שנהניתי יותר לצאת לפיקניק, לרוב כדי ללמוד עם חברות או לדבר על הלימודים.. (חחחח הנדסאימניקיות) בחורשה, בפארק, ליד הבית, ליד הים, ליד גולדה.. הכי כיף שיש. ככה גם אין אשמה עצמית שבזבזתי את הזמן ולא למדתי, גם נפגשתי עם חברות וגם מחוץ לבית, במקום יפה עם אוויר נעים ואוכל טעים. תודו שזה שווה יותר מסרט.


4. שנה טכנולוגית: אפשר להגיד הרבה דברים על השנה הזו אבל התקדמות טכנולוגית הייתה לגמרי משמעותית השנה. תודו שאין אחד שלא הרגיש שיפור אפילו קטן בידע הטכנולוגי שלו. כל כך הרבה שעות ביום היינו מול המחשב, בטוח שלכל אחד יצא מזה משהו.. אני מתכוונת בעיקר לאלה שהרגישו שאין להם מושג בנושא, כמוני. תחשבו על זה, מעכשיו גם המבוגרים ,הטכנופובים וסתם אנשים שלא התעמקו בזה מספיק עד עכשיו יודעים להיכנס לשיחת סקייפ\זום ובכללי, יודעים טיפה יותר מאיך להדליק את המחשב.. יותר מורים התקדמו ללימוד מאתרים ואפשרויות במחשב ורוב העשייה, לא רק בבית ספר, הפכה לטכנולוגית יותר. אני רואה את "המודרניזציה" הזו כחיובית (מושפעת מהמבחן בהיסטוריה..)


5. "אין יותר מועדונים": לפי דעתי הקושי הכי גדול שהיינו צריכים "להתמודד" איתו הוא שלא היה לנו את האופציה לצאת לבלות. כל המקומות היו סגורים ופעמים רבות, בסגרים, אפילו היה אסור עלינו לצאת מהבתים. הגדול, שכחנו מה זה ליהנות, שכחנו את ההרגשה של היציאות בערבים ובסופ"שים, שכחנו איך מתנהגים ונהנים באירועים ורובינו בכלל לא יכולנו לחגוג ימי הולדת וחתונות, שוב, בגלל הסגרים, הבידודים וההגבלות. בלאט ברירה פיתחנו את טרנד האירועים המצומצמים, למדנו להסתפק במועט ולחגוג בקטן. כל בנות\בני המצווה הפכו מאירוע ענק באולם עם המון מוזמנים לחגיגה מצומצמת בחצר עם אנשים אהובים, או שלא חגגו כלל. כנל לגבי חתונות, ימי הולדת ואירועים חשובים. אין ספק שהמצב הזה הוא לא "חלומו של כל אדם" אבל אני חושבת שיש באירועים אלו גם הרבה חן. אני פחות בקטע של חתונות ובנות מצווה מצומצמות של פחות מ100 איש אבל את ימי ההולדת המצומצמים אני לגמרי איישם בעצמי. גם אני חגגתי 16 בקורונה. היומולדת שלי הייתה בתקופת סגר ולכן עשיתי "זומולדת". הזמנתי חברות קרובות לשיחת זום, ארגנו פעילויות מיוחדות ,חידון בקהוט בסוף והיה הכי חווייתי שיכל להיות! באמת שלא ציפיתי לכלום וכמובן שהתאכזבתי שלא יכולתי לחגוג כמו שצריך אבל בסוף הערב ידעתי שזו הייתה היומולדת הכי מיוחדת שהייתה לי ושלא אשכח אותה לעולם. בנוסף החלטתי לעשות גם יומולדת מאוחרת ביום העצמאות, היה גם כיף מאוד. הבאתי מתקשר ליומולדת מצומצמת עם כמה חברות טובות. זו הייתה אחלה הזדמנות להרגיש פעם אחת איך זה לחגוג יומולדת בקיץ. אבל שוב, הזומולדת הייתה באמת חוויה בלתי נשכחת.

לסיכום, אלו רק הוכחות קטנות לשינוי העצום שעברנו כל אחד וכולנו יחד. הלוואי שנשמור את השינויים הרצויים ונמשיך לצמוח ולהתפתח משם.

ולחיי שנה של חזרה לשיגרה וקיץ מלא בטרנדים חדשים.


פינת מה דעתכם- והפעם תלמידי הנדסאים שיתפו את דעתם לגבי הטרנדים המיוחדים שהיו השנה.


1. איזה טרנד הכי השפיע עליך מביניהם? הוא השפיע עליך לטובה או לרעה? למה?

תלמידי החטיבה:

תלמיד\ה1: 2- אני חושבת שה"טרנד" הזה השפיע עלי מאוד לטובה. זה שלומדים בבית חוסך לי הרבה זמן בעיקר בגלל שאני תלמידת חוץ (מתל אביב). זה שלא צריך להתארגן פשוט חוסך לי הרבה זמן בבקרים וגם אחרי בית ספר. יש לי יותר זמן לדברים אחרים לדוגמה תחביבים או אפילו סתם להכין שיעורי בית.

אני חושבת שזה ממש לימד אותי לתכנן את הזמן בצורה הכי נכונה שאפשר

תלמיד\ה2: לדעתי הטרנד שהשפיע עליי הכי הרבה הוא הלימודים. אני חושבת שהוא השפיע לטובה, כי הוא חסך לי הרבה נסיעות הלוך וחזור מבית הספר. בנוסף, גם הטרנד של מקומות הבילוי השפיע עליי לא מעט. היה מאוד מבאס לא לבלות עם החברים...

תלמידי התיכון:

תלמיד\ה1: הטרנד שהכי השפיע עליי הוא טרנד אי היציאה מהבית, גם לטובה וגם לרעה. העובדה שאין צורך להתארגן לשום מקום, לחסוך את הצורך בנסיעות ארוכות ולקום לבית הספר דקה לפני הצלצול הייתה מדהימה. הרגשתי שאני מספיקה הרבה הרבה יותר. החיסרון המאוד גדול הוא שגם הפגישות שלי עם חברים הייתה כמעט כולה בזום, כלי נחמד בסך הכל אבל שלא מעביר את התחושה המציאותית בכלל, אם בכלל הצלחתי לשמור איתם על איזשהו קשר.

תלמיד\ה2: טרנד 5-״אין יותר מועדונים״ הכי השפיע עליי מבין הטרנדים. אני חושבת שטרנד זה השפיע גם לטובה וגם לרעה.

לרעה כיוון לא יכולנו לחגוג חגים עם המשפחה המורחבת כמו תמיד, לא יכולנו ליצור מפגשים חברתיים(בית ספר לדוגמא-הבסיסי ביותר, או ללכת לקולנוע, לראות סרט טוב, או אפילו לשתות קפה במסעדה) כפי שפעם היה ניתן באופן יום יומי. מה שכן, טרנד זה השפיע עלינו גם לטובה. אני חושבת שלמדנו להעריך את המשפחה שלנו, ואת החברים שלנו- בעיקר את החברים איתם שמרנו על קשר בתקופה זו, בה לא ראינו אחד את השני במציאות זמן רב. למדנו להעריך את מה שיש לנו, ולהכיר תודה. לשים לב לדברים בחיינו ולהבין ששום דבר לא מובן מאליו.

תלמיד\ה3: אני חושבת שהטרנד השני השפיע עליי הכי הרבה, והוא השפיע לטובה כי אני גרה רחוק מהבית ספר והלימודים בזום חסכו לי הרבה נסיעות ביום. בימים רגילים אני צריכה לקום בשעה ממש מוקדמת כדי להגיע לבית ספר בזמן, והלמידה מרחוק אפשרה לי לקום בשעה יותר מאוחרת. ככה יכולתי גם להתחיל את הלימודים בראש שקט, בלי להיות בלחץ להגיע לבית ספר.

2. האם לדעתך הטרנדים האלו כאן כדי להישאר או שכשהתקופה הזו תחלוף גם הם יחלפו?

תלמידי החטיבה:

תלמיד\ה1: אני חושבת שחלקם כן וחלקם לא

לדוגמה אני חושבת שהרבה אנשים הולכים להמשיך לטייל הרבה בארץ ולחוות הרבה מקומות

אבל לדוגמה טרנד הפיגמות קצת יעלם כי בכל זאת, בניגוד למה שאליאנה תדהר אומרת אי אפשר לעשות הכל בפיגמה

תלמיד\ה2: נראה לי שהטרנדים לא יישארו אחרי התקופה, לצערי הרב. חלק מהטרנדים אמנם היו מאוד נחמדים, אבל מחלק כבר בא לי להיפטר. אני חושבת שהלימודים, הבגדים והבילויים לא יישארו, אבל אוליי הטכנולוגיה והטיולים כן!

תלמידי התיכון:

תלמיד\ה1: לדעתי טרנדים אלו בהחלט יישארו איתנו, מכיוון שהתרגלנו אליהם וגילינו שהם אפילו חוסכים לנו זמן או שאנחנו נהנים יותר כך, נניח בפיקניקים ואי היציאה מהבית.

תלמיד\ה2: לדעתי הטרנדים יחלפו כאשר תקופה זו תחלוף. זה מרגיש שאנשים רוצים למחוק את השנה הזו מהמציאות שלהם, מהחיים שלהם- ולכן גם את כל מה שאיתה.

מה שכן, אני חושבת שטרנד 2- קיום שיעורים פרטיים ופגישות מבלי לצאת מהבית- אכן יישאר וימשיך להתקיים. זהו סידור מאוד נוח ויעיל ובעל יתרונות רבים(לדוגמא, הפחתת זיהום הסביבה-לא לנסוע במכונית פרטית למקומות ובכך לחסוך את זיהום האוויר) ואין סיבה שהוא לא ימשיך להתקיים.

תלמיד\ה3: לדעתי חלק מהטרנדים יישארו וחלק יחלפו. למשל, מפגשים בזום יהיו פחות נפוצים עכשיו, אבל יכול להיות שבשביל שיעורים מסוימים נעדיף להישאר בבית. גם הטיולים יישארו לדעתי, כי אפילו שללכת לקולנוע זה ממש נחמד, שום דבר לא יכול להחליף את הטיולים בטבע. ובכל זאת, אני חושבת שיש כמה טרנדים שיחלפו - כמו השיחות עם חברים בזום (בעיקר שחלק ממקומות הבילוי כבר פתוחים) , וכמו לשבת בשיעורים בבית ספר עם פיג'מה

3. האם לדעתך יש טרנדים נוספים שהשפיעו השנה? אם כן, כתוב איזה ונמק.

תלמידי החטיבה:

תלמיד\ה1: אני חושבת שנתת סיכום מצויין לכל הטרנדים החמים והבולטים של השנה

אז אין לי כל כך מה להוסיף

תלמידי התיכון:

תלמיד\ה1: לצערי, טרנד נוסף שלדעתי השפיע עלינו ואולי ישאר הוא הריחוק החברתי, שבזמן הקורונה גרם לנו קצת לפחד מכל אדם שאנחנו רואים וגם עכשיו, כשחזרנו לשגרה, גרם לנו לאבד קצת את היכולות החברתיות שלנו ואולי להישאר בקשר עם קבוצת אנשים יותר קטנה מאשר שהיינו פעם.

תלמיד\ה2: אני חושבת שטרנד הקניות באינטרנט לגמרי השפיע והשתתף השנה! אנשים נשארו בבית, לא יכלו לצאת לקניונים, לקנות מוצרים, ״לעשות שופינג״, ולבזבז כסף כמו שאוהבים :) לכן, המוני אנשים התנפלו על אתרי הקניות אונליין והזמינו בהמוניהם מוצרים שהם אפילו לא צריכים, רק בגלל הצורך לקנות ולבזבז כסף. טרנד זה היה חזק מאוד בשנה זו, ואני מאמינה שהוא כאן כדי להישאר !

תלמיד\ה3: לדעתי עוד טרנד שהיה השנה הוא הופעות בבתים. אני חושבת שזמרים ולהקות ברוב המקרים לא היו מחליטים להופיע באופן פרטי, ושהטרנד הזה השפיע על עולם המוזיקה עוד מתחילת תקופת הקורונה.




bottom of page