top of page

ספרים חדשים לשנה חדשה

השנה החדשה כבר התחילה מה שאומר שעם תום השנה שעברה גם כל הספרים שהיו על המדף נגמרו והגיע הזמן לחדש את הקולקציה עם ספרים חדשים ומרתקים! אבל... מי כמוני יודעת עד כמה זה קשה ולפעמים אפילו מתיש למצוא את הספרים האלו... בדיוק לשם כך מיועדת הכתבה הזו. - מאיה שילה ז'1



מנתץ הכתר \ קלע הכשף 6: זהו הספר השישי בסדרת הפנטזיה המצליחה של הסופר הקנדי סבסטיאן דה קסטל- "קלע הכשף" שיצא בעברית בחודש שעבר. הסדרה מספרת על נער בשם קלן שחיי ביקום ובו צריך כוחות קסם בשביל לשרוד, הבעיה היא שאין לו שום קסם ואם לא יגלה כוחות קסם בקרוב, חייו יהרסו. כשקלן פוגש אישה זרה חריפה וחכמה שהגיעה לעיר עם שלוש חפיסות קלפים חייו משתנים, הוא שואל את עצמו מי הוא באמת ומוצא את עצמו רדוף והוא מגלה שהאישה היא התקווה היחידה והטובה ביותר שלו.




Aristotle and Dante Dive into the Waters of the World:

ספר המשך לספר "Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe" שכתב בנג'מין אליר סאנס וצפוי להתפרסם באוקטובר הקרוב. הספרים מספרים על שני נערים- ארי, ודנטה. ארי הקדיש את כל התיכון לקבור את מי שהוא באמת, לשתוק ולא לבלוט בעוד שדנטה השנון ניסה להוציא את הטוב ביותר מהמצב בו עמד. שניהם ציפו שהשנה האחרונה שלהם בתיכון תהיה זהה אבל משהו בהם השתנה כשהתאהבו. לפתע ארי מוצא את עצמו מושיט יד לחברים חדשים, עומד מול בריונים מכל הסוגים ומשמיע את קולו. דנטה מוצא את עצמו במצב בו הוא לא צריך לשקר לעצמו יותר ושניהם מוצאים שעליהם ליצור מציאות חדשה משלהם.




פייק:

מחבר רב המכר "אבא עשיר אבא עני" רוברט קיוסאקי הצליח לשנות את העולם עם העצות והדעות הלא מקובלות והחדשניות שלו על נכסים והשקעות שעזרו למיליוני אנשים, בספר החדש שלו שיצא בעברית ממש החודש הוא מלמד מדוע טעויות הן המורות האמיתיות הטובות ביותר, מדוע הכסף שמדפיסים בשבילנו הוא מזוייף, איך לימודים באוניברסיטה גורמים לאנשים להישאר עניים וכיצד פרישה, פנסיות ונכסים מזויפים גורמים לכם להפסיד כסף. בספר הוא בוחן באומץ את הדרכים הכי פחות צפויות ליצור עתיד פיננסי מצליח ונוח ואת המיתוסים והדברים שהינם כביכול "עובדות" בנושא של כסף.




סיפור של כשף: ספר שני בסדרת הספרים החדשה "סיפור של קסם" של כריס קולפר מחבר סדרת הספרים "ארץ האגדות" יצא בעברית ביולי האחרון. הסדרה מספרת על ריסטל אברגרין שנקלעת לחדר סודי בספרייה ומגלה שהיא פיה. במדינה הדרומית בה היא גרה עיסוק בקסם הוא לא חוקי ודינו עבודת פרך או אפילו מוות. כשסודה של בריסטל נחשף היא נשפטת ונשלחת למוסד השיקומי לולאת המגף שבו שוהות החשודות כבעלות כוחות קסם בתנאים נוראיים. באופן בלתי צפוי משחררת אותה אישה בשם מדאם ודרברי בפקודתו של המלך ולוקחת אותה לטירה קסומה שבה היא וחמישה ילדים נוספים לומדים איך לשלוט בכוחותיהם. בספרים בריסטל וחבריה משנים את העולם ומצילים אותו מסכנות רבות וזו רק ההתחלה של הסדרה שכבר התפרסמה והצליחה מאוד ברחבי העולם.



עד מפתח: זהו ספרו האחד-עשר של הסופר ליעד שהם שיצא לאור בחודש שעבר ונראה כי גם הוא יזכה להצלחה בינלאומית כמו הספרים שקדמו לו. בעקבות טעות בשיקול הדעת שעושה השופט יונתן ברנע, נרקמת עלילה מסועפת ומרגשת המשלבת בתוכה סיפור נוסף של חוקרת משטרתית בשם ענת נחמיאס. העלילה מלאה במתח, עדויות ואירועים משונים ומרתקים, תוך אכזבות, אשמה וכאב ועד לסוף המלא בתקווה. מי שעדיין לא קרא את ספריו הקודמים של ליעד שהם מומלץ שיעשה זאת בהקדם - ההנאה מובטחת!




היו זמנים בהוליווד:

זהו ספרו הראשון של קוונטין טרנטינו שיצא לאור בחודש שעבר. לרוב, בתעשיית הקולנוע הסרטים מבוססים על ספרים אולם במקרה הזה, הספר נכתב בעקבות סרטו של קוונטין טרנטינו הקרוי באותו השם ועלה לאקרנים לפני כשנתיים. בספר, אנו ממשיכים ללוות את ריק דולטון, שחקן שקריירת המשחק שלו דועכת ונאלץ יחד עם הנהג שלו להילחם על מקומו. קוונטין טרנטינו מרחיב בספר את העלילה של הסרט ויוצר עולם מרתק ומופלא שהוא יצירה ספרותית נפלאה ולא נופלת בגדולתה מהסרט.



לסיכום, נראה כי הוצאות הספרים הצליחו להתגבר על הקשיים של השנה החולפת ולמרות העיכובים בפרסום של חלק מהספרים שתוכננו לשנה הקרובה, הצליחו להוציא לאור ספרים חדשים וטובים הן בספרות מתורגמת והן בספרות המקור ועם העובדה שהשנה עדיין לא הסתיימה אני מאמינה שיש עוד למה לצפות השנה.


bottom of page