top of page

המחדל של המדינה – המצוד אחר האסירים

במחדל הכי גדול שקרה מאז קום המדינה הצליחו שישה אסירים לברוח מכלא גלבוע. ארבעה נתפסו ושניים עדיין משוטטים.

מה יקרה? האם הם יתפסו?– עדן מנטין


לפני כשבוע וקצת ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע באמצעות תעלה שהייתה ברצפת התא. האנשים שאמורים להיות אחראים בכלא לא שמו לב לשום סימן ברור לניסיון בריחה, בקשת האסירים למעבר תא, חול בפחים ובביוב. אף אחד לא שם לב לבריחה שלהם. מי שהיה אמור להשגיח על מצלמות האבטחה של הכלא הסתכל בזמן הזה בטלוויזיה ולא שם לב להתראה מהבריחה וגם התצפיתנית ישנה! האם מדובר בחוסר אחריות או מעורבות פלילית בבריחת האסירים?

השב"ס מוסר: לא נוכל להתייחס מכייון שהנושא נמצא בחקירת המשטרה

ההלם הגדול בבריחה והבושה הגדולה של מפקדי הכלא עלו ואף אחד לא הצליח להסביר את הבריחה. איך בשב"ס שיש להם את המערכת המתוחכמת לשמירה על הכלא כאשר כלבי השמירה נובחים המערכת שולחת התרעה על בריחה ומצלמות האבטחה מתמקדות באזור הכלבים, בכל זאת שישה אסירים הצליחו לברוח????

זכריה זביידי תועד כי יצא בין הראשונים מהמנהרה ועזר לאחד מחבריו שנתקע בפתח היציאה מהמנהרה. הם עמדו שם כ20 דקות ורק לאחר מכן התחילו במנוסה לעבר האזור החקלאי.

במשך כ- 5 ימים ולילות מאז הבריחה מכלא גלבוע, שהשב"כ, משטרה וגששים מחפשים רמזים לנתיב הבריחה ומנסים לאתר את מקום מחבואם, אותרו מוחמד עארידה ויעקוב קאדרי כאשר אלו עשו טעות. זוג הנמלטים שניסו לשרוד מחוץ לכותלי בית הכלא ביקשו מזון ממשפחה בנצרת.

ראש המשפחה סירב לבקשתם לקבלת מזון והתקשר למשטרה בחשד כי מדובר בשב"חים. לאחר שעה המשטרה והשב"כ הגיעו למקום ותפסו את מוחמד עארידה ויעקוב קאדרי תשושים שהם לבושים בבגדים נקיים ומגולחים. הם נעצרו ללא כל התנגדות.

לאחר מספר שעות נתפסו גם זכריה זביידי ומחמד עארדה . דווקא הם כן ניסו לברוח ולהתנגד. הם התחבאו מתחת למשאית באזור של כפר תבור. תשושים ורעבים גם הם ניסו לחפש אוכל בפחים ולבקש את עזרת התושבים.

על פי השערת השב"כ והמשטרה, האסירים נמנעו מלהיכנס לערים יהודיות כדי לא להתפס והסתמכו על עזרת הערבים הישראלים. כמו כן, בתקשורת העלו כל הזמן השערות שהנמלטים קיבלו סיוע מערביי ישראל מרגע יציאתם מהכלא. אך אלו דווקא הראו נאמנות למדינה ודיווחו על הנמלטים שהם פנו אליהם לבקשת עזרה. בזכות ערביי ישראל ארבעת הנמלטים נתפסו.

כעת נתפסו ארבעה נותרו עוד שניים האם גם השניים האחרונים יתפסו ויסגרו מעגל? לדעתי כן ומה דעתכם?

העבודה של השב"כ , משטרה וגששי מילואים שעקבו אחרי כל הפרטים הקטנים שהם העלו בדרך, עקבות נעלים שאריות של חטיפים וכו' הובילו אותם לאתר את נתיב הבריחה של הנמלטים ולתפוס ארבעה מתוכם.

האם עבודתם היעילה של יחידת הגששים שהביאה תוצאות כל כך טובות יכולה להועיל לנו גם בעתיד ?

אז יש הטוענים שכן! אם היחידה המיוחדת של הגששים שהוקמה מאנשי המילואים תמשיך את עבודתה גם לאחר איתור הנמלטים כך נוכל לאתר ברחבי המדינה את משפחות הפשע השונות, את הפושעים שרוצחים בלי סוף בחברה הערבית ובכך להביא למדינה יותר בטוחה לחיות בה. האם אכן יצליחו במשימות אלו גם?

האם הממשלה אכן תשכיל להשתמש בכלים המעולים אותם הפעילה לאיתור הנמלטים לטפל גם בבעיות עמוקות יותר במדינתנו?

אז מה אתם חושבים שיהיה סופו של סיפור המחדל הגדול במדינה? האם יתברר שאנשי הכלא שיתפו פעולה עם האסירים הנמלטים? האם האסירים הנותרים שנמלטו יתפסו?

מעניין מה באמת יקרה בהמשך השנה.... ומה דעתכם בנושא?



bottom of page