top of page

ניסיון להכנת תחזית לתחלואת הקורונה בזמן הקרוב

דבר שמשפיע על כולנו, הינו נגיף הקורונה. אנו רק רוצים שיגמר כבר ונוכל לחזור לשגרתנו. השנה האחרונה בהחלט לא הייתה פשוטה – סגרים, בידודים והפחד הנמשך. מה יקרה בהמשך? כיצד יהיה המצב? בעזרת גרפים ומידע מהאינטרנט, אנסה לחזות. לאה מלזר קרימולובסקי ח'3



כדי לנסות להכין תחזית לזמן הקרוב, אנתח גרף המראה את מספר החולים החדשים מאז תחילת הקורונה, לאחר מכן אנסח מסקנות מהניתוח ולבסוף, אנסה לבנות תחזית לפי המסקנות מהניתוח וההשערות שלי.


ניתוח הגרף

בגרף זה אנסה למצוא את הסיבות לירידות ולעליות המשמעותיות בתחלואת הקורונה.


כפי שניתן לראות בגרף, בתחילת החופש הגדול מספר החולים החדשים עולה, הסיבה לכך הינה שבחופש הגדול יש זמן רב יותר לבילויים – ללא כל שעות הלימודים היום פנוי לבילוי בקניון, בקולנוע, ובכל מקום אחר. אך איך זה הגיוני שבילו אנשים כאשר עדיין הייתה קורונה? ובכן, ניתן לראות בגרף שלפני החופשים הגדולים מספר המקרים החדשים היה נמוך מאוד, נדמה היה לאנשים רבים שאין ממה לפחד – הכל נגמר.



1. עלייה סביב ה-25 באוגוסט 2020: (תחילת הלימודים)

ניתן בוודאות לראות שסביבות תחילת שנת הלימודים ב2020 חלה עלייה משמעותית במספר החולים החדשים. עלייה זו הינה גדולה אפילו יותר מהעלייה של תחילת החופש הגדול ב2020.

מדוע קרתה? הנה הסיבות:

· לקראת 1 בספטמבר, אני משערת שאנשים רבים יצאו לקניות. המספר הרב של אנשים בקניונים ובחנויות כנראה גרם לתחילת העלייה.

· לעומת החופש הגדול. בתחילת שנת הלימודים נפגשו תלמידים כל יום עם אותם התלמידים למספר רב של שעות. את האנשים הנמצאים בקניון או בקולנוע לא פוגשים כל יום (אולי חוץ מהחברים שאיתם הגעת).


2. ירידה סביב ה-5 באוקטובר 2020:

הירידה העצומה הזאת, כנראה קרתה בזכות הסגר אשר נכנס לתוקף כמה שבועות לפני כן.


3. עלייה סביב ה-1 בדצמבר:

עלייה החלה בערך בתאריך זה. המדינה לא קבעה סגר. הוחלט שיהיה סגר רק כאשר המצב ידרדר או כשיעברו 3 שבועות ללא ירידה. בנוסף לכך, למרות העלייה נפתחו הקניונים והמוזיאונים בחלק מהערים. אפשר בהחלט לראות מדוע חלה עלייה גדולה כל כך במקרים החדשים. סגר החל רק ב27 בדצמבר.


4. ירידה סביב ה-15 בינואר:

כפי שראינו בפסקה הקודמת, סגר החל ב27 בדצמבר. ב8 בינואר הידקו את הסגר – מגבלת ההתקהלות הוחמרה, רוב מערכת החינוך הושבתה, מותר היה לצאת לעבודה רק אם חיונית ועוד.

כנראה שזהו אחד הגורמים לירידות המשמעותיות.



6. ירידה סביב ה-3 בספטמבר:

הסיבה לירידה זו, הינה הבוסטרים שניתנו לאנשים רבים.


מסקנות מניתוח הגרף

1. עליות משמעותיות קורות בתחילת החופשים הגדולים ובתחילת שנות הלימודים.

2. סגרים משפיעים באופן משמעותי על התחלואה ומסייעים לירידתה.

3. התחסנות תושבים מצוינת ומועילה להורדת התחלואה.


תחזית לזמן הקרוב

לפי כל המידע שאספנו מניתוח הגרף, אנסה לשער כיצד תמשיך השנה:


· תמשך העלייה בתחלואה שהחלה עקב תחילת הלימודים.

· יהיה סגר בעקבות העלייה הרבה בתחלואה.

· בזכות הסגר התחלואה תרד.

· ישראל תאשר התחסנות לילדים מתחת לגיל 12 ורבים מהם יתחסנו.

· בזכות אחוז המתחסנים הגדל, התחלואה תרד.

· לזמן רב התחלואה תהיה נמוכה ותעלה בתחילת החופשים הגדולים. העליות לא יהיו גדולות כמו שהיו. אני לא רואה את הקורונה נעלמת לגמרי.


לסיכום, אני משערת שבמהלך השנה הקרובה תחלואת הקורונה תרד. אנו לא יכולים בוודאות לדעת כיצד תמשך השנה, אך אנו כן יכולים להשפיע לטובה: לשמור על ההנחיות, להתחסן ולהזהר.


bottom of page