top of page

סוף הקורונה – התחלה של עידן חדש?

אורי ימין יב3


בתקופה האחרונה יש תחושה שניצחנו את נגיף הקורונה ואחרי למעלה משנה אנו מצליחים לחזור לשגרת למידה, עבודה, בילוי ופנאי.

בתי הספר והגנים חזרו לפעילות מלאה, בוטלו הקפסולות, במקומות העבודה חזרו לעבוד במשרדים ומתחמי פנאי, בילוי ונפש חידשו את הפעילות בהתאם להנחיות התו הירוק.

"מרצים יזמינו חתני פרס נובל מחו"ל לתת הרצאות לסטודנטים. סדנאות כתיבה יצרפו אנשים באשפוז או אנשים שלא יכולים לצאת מהבית. מרכזי יוגה ינהלו מפגשי מדיטציה דיגיטליים... הקורונה אולי מתחילה לגסוס, אבל הזום לא מת, אומרים מרצים, מפיקים ומארגני סדנאות, שגילו שלא כדאי לוותר על המסך"

למעשה, הקורונה לימדה אותנו שניתן להמשיך בשגרת חיים כמעט רגילה מבלי לצאת מהבית. אם פעם אנשים היו ממהרים לחזור מהעבודה, לעשות קניות לבית, לקחת את הילדים לחוגים, ללכת להרצאה או להספיק לאימון היום הם יכולים לבצע את הכל מהבית.

גם בימים אלה, כשרוב האוכלוסייה (שרשאית להתחסן) מחוסנת אנו רואים שהרבה פעילויות מאפשרות פעילויות מרחוק. חדרי הכושר למשל נפתחו אך מתקיימים אימונים מקוונים ע"י מאמנים רבים ברחבי הארץ.

בתחום החינוכי תלמידים ומורים רבים מעידים כי בתחילת התפשטות נגיף הקורונה היה קושי להסתגל ללמידה מרחוק. זה היה מצב חדש לכולם והיינו צריכים להסתגל למצב החדש תוך זמן קצר.

תלמידים ומורים רבים מעידים כי בעבר כל השיעורים היו מתבצעים בבית הספר: פרטני במקצועות שונים, שיעורים בכלל המקצועות ומעבדות אך הקורונה לימדה אותנו שאפשר גם אחרת.

ב"תקופת הזום" כלל השיעורים היו מתבצעים באפליקציית הZOOM וכיום שחזרנו לשגרת לימודים, מורים רבים מעדיפים להמשיך ללמד דרך הזום. באמצעות הזום ניתן לנצל את הזמן ביעילות (אין צורך בהגעה פיזית לשיעור), ללמוד גם בשעות מאוחרות (אחרי בית הספר) לצורכי תגבור למשל ולייעל את הפעילות.

למשל, תלמידי הפרויקט במגמת ביוטכנולוגיה שבשכבת י"ב, ביצעו את רוב הפרויקט שלהם מהזום בלבד! בתחילת השנה נפגשנו בבית הספר והתמקדנו בלמידת החומר התיאורטי ולאחר מכן היינו מתחלקים מידי שיעור לחדרים בזום עפ"י קבוצות הפרויקטים בכיתה וכך יכולנו לעבוד יחד, לחלק בינינו את העבודה ולהיעזר במורה במידת הצורך (המורה עוברת בין החדרים של הקבוצות השונות).

בביה"ס לעומת זאת, היה צורך בארגון לוגיסטי נוסף של מספר חדרים, אזור לכל קבוצה, מחשבים ופיצול הקבוצות היה מצריך מאמץ פיזי מהמורה שהייתה עוברת בין הקבוצות השונות.

איך זה שינה את שיטת הלמידה שלי?

בעבר הייתי לומדת רק מהחומר שנלמד בכיתה ומהשיעורים הפרונטליים והפרטניים שהמורים היו מעבירים. כיום, אני נעזרת בתכנים מהאינטרנט, לומדת משיעורים מוקלטים, מבצעת מפגשי זום עם חברים על מנת ללמוד יחד ומשתמשת יותר במחשב.

אני חושבת ששיטת הלמידה שלי הפכה להיות יעילה יותר. בזכות הזום אני יכולה לשלב פעילויות רבות במהלך היום, שכן אני לא צריכה להגיע פיזית למקום הפגישה אלא להתחבר לשיחת זום מהבית.

כמו כן, מורים רבים משתמשים כיום יותר ויותר בתכנים דיגיטליים: מצגות, סרטונים והסברים. כך החומר מועבר בצורה מוחשית וברורה יותר לתלמידים והשיעורים הופכים למגוונים יותר.

לסיכום, תקופת הקורונה אמנם כמעט מאחורינו אך הZOOM ללא ספק כאן כדי להישאר.





bottom of page