top of page

סוף העולם?

אילה שטייף


כבר אלפי שנים שאנשי דת, מדענים ואפילו תרנגולת חוזים את סוף העולם. הם חזו את האפוקליפסה בצורת שריפות, מבולים, ואסטרואידים – למזלנו, אף אחד לא חזה נכון.

הכנו לכם רשימה של תשע התחזיות המפורסמות, מטופשות ומצחיקות ביותר.




9. אפוקליפסת בני המאיה

21 בדצמבר 2012, סימן את סוף "המחזור הגדול" הראשון של לוח השנה של מאיה לונג. רבים פירשו זאת באופן שגוי כמשמעותם סוף מוחלט ללוח השנה, שעקב אחר הזמן ברציפות מתאריך 5,125 שנה קודם לכן, ותחזיות יום הדין צצו. תרחישים מסוף העולם כללו את כדור הארץ המתנגש בכוכב דמיוני בשם ניבירו, התפרצויות שמש ענקיות, יישור פלנטרי שיגרום לאסונות גאות ושפל מסיביים, ויישור מחדש של ציר כדור הארץ. ההכנות לקראת סוף העולם כידוע כללו תיבת נח של ימינו שנבנתה על ידי אדם בסין ומכירות נרחבות של ערכות הישרדות.



8. התחזיות החוזרות של שדרן הרדיו

אחד המנבאים המודרניים הפוריים ביותר הוא שדרן הרדיו האמריקאי הרולד קמפינג. הוא ניבא בפומבי את סוף העולם לא פחות מ 12 פעמים על פי פירושו לנומרולוגיה המקראית. בשנת 1992 פרסם ספר, שכותרתו ״1994?״ שניבא את סוף העולם מתישהו בסביבות אותה שנה. אולי התחזית הבולטת ביותר שלו הייתה ב -21 במאי 2011, תאריך שחישב שהוא בדיוק 7,000 שנה אחרי המבול המקראי. כאשר תאריך זה חלף ללא תקריות, הוא הכריז שהייתה לו טעות חישוב ודחף את קצה העולם ל -21 באוקטובר 2011. לפחות ניסה.


7. ״הדרך האמיתית״

מנהיג הדת הטייוואני הון-מינג צ'ן הקים את צ'ן טאו, או אמת הדרך, תנועה דתית המשלבת אלמנטים של נצרות, בודהיזם, תיאוריות קונספירציה של עב"מים ודת עממית טאיוואנית. צ׳ן הטיף שאלוהים יופיע בערוץ הטלוויזיה האמריקני 18 ב- 25 במרץ 1988, כדי להודיע ​​כי הוא יירד לכדור הארץ בשבוע שלאחר מכן בצורה פיזית זהה רק לצ׳ן. בשנה שלאחר מכן, הוא ניבא שמיליוני רוחות שטן, יחד עם שיטפונות אדירים, יביאו להכחדה המונית של האוכלוסייה האנושית. אבל הוא לא השאיר את מאמיניו ללא דרך מילוט. את המאמינים ניתן היה כמובן להציל על ידי העלתם על חלליות, שאיך לא, מוסוות כעננים.




6. השביט של האלי

השביט של האלי עובר על פני כדור הארץ בערך כל 76 שנים, אך קרבתו היחסית בשנת 1910 יצרה חשש שהוא יהרוס את כדור הארץ, בין אם על ידי התנגשות שמימית ובין אם דרך הגזים הרעילים ששמועה גרסה כי הוא מכיל. נוצרה בהלה עולמית שעוררה תקשורת וכותרות עיתונים כמו "שביט עשוי להרוג את כל חיי כדור הארץ, אומר מדען". קבוצה באוקלהומה ניסתה להקריב בתולה כדי להדוף את האבדון הממשמש ובא, ואוויר בבקבוקים הפך למצרך חם. כדור הארץ ככל הנראה עבר דרך חלק מזנבו של השביט, אך ללא השפעה נראית לעין.




5. 100,000 מאמינים ולא ישו אחד

המנהיג הדתי ויליאם מילר החל להטיף בשנת 1831 כי סוף העולם כפי שאנו מכירים אותו יתרחש עם בואו השני של ישו בשנת 1843. הוא משך אליו כמאה אלף(!) חסידים שהאמינו שהם ייסחפו לגן עדן כשהמועד יתקיים. כשהתחזית משנת 1843 לא הצליחה להתממש, מילר חישב מחדש וקבע כי העולם יסתיים בפועל בשנת 1844. אופס. אחד החסידים כתב: "חיכיתי כל יום שלישי, וישוע היקר לא הגיע ... שכבתי עם פניי מטה במשך יומיים מאוכזב.״ תתעודד, לפחות העולם עדיין קיים.


4. סאות׳קוטיזם

החל מגיל 42, דיווחה ג'ואנה סאות'קוט על שמיעת קולות שניבאו אירועים עתידיים, כולל כישלונות היבול והרעב של 1799 ו- 1800. היא החלה לפרסם ספרים משלה ובסופו של דבר פיתחה קהל של 100,000 מאמינים. בשנת 1813 היא הודיעה כי בשנה שלאחר מכן תביא לעולם את המשיח השני, שהגעתו תסמן את ימיו האחרונים של כדור הארץ - למרות היותה בת 64. היא נפטרה לפני שהתינוק יכול להיוולד.


3. המבול הגדול

יוהאנס שטופלר, מתמטיקאי ואסטרולוג גרמני מוערך, חזה כי שיטפון גדול יכסה את העולם ב- 25 בפברואר 1524, כאשר כל כוכבי הלכת הידועים יהיו במערך תחת מזל דגים, סימן מים. מאות חוברות שהודיעו על השיטפון הקרוב הונפקו ויצרו בהלה כללית. הרוזן פון איגהלהיים, אציל גרמני, הרחיק לכת ובנה תיבה ענקית בת שלוש קומות. אף על פי שהיה גשם קל ביום השיטפון החזוי, שום שיטפון לא התממש. לפחות נשארו עם תיבה גדולה.



2. השריפה הגדולה של לונדון

מכיוון שהברית החדשה מכנה את המספר 666 מספר החיה, נוצרים רבים באירופה של המאה ה -17 חששו מסוף העולם בשנת 1666. השריפה הגדולה בלונדון, שנמשכה בין ה -2 בספטמבר ל -5 בספטמבר באותה שנה, הרסה חלק ניכר מהעיר, כולל 87 כנסיות קהילה וכ -13,000 בתים. רבים ראו בכך הגשמה של נבואת סוף העולם. האמת היא, בהתחשב בכמות כה גדולה של נזק לרכוש, מספר ההרוגים בשריפה היה נמוך להפליא, על פי הדיווחים רק 10 אנשים - לא ממש סוף העולם.



1. נבואת התרנגולת מלידס

בשנת 1806, נראה שתרנגולת מבוייתת בלידס, אנגליה, מטילה ביצים עם הכיתוב "המשיח בא". על פי הדיווחים, מספר רב של אנשים ביקר את התרנגולת והחל להתייאש מיום הדין הקרוב. אולם עד מהרה התגלה כי הביצים אינן למעשה מסרים נבואיים אלא עבודתו של בעליה של התרנגולת, שכתב על הביצים בדיו מאכל והכניס אותן מחדש לגופת התרנגולת המסכנה.




bottom of page