top of page

להקת היילסטורם ומקומה בייצוג נשים במוזיקת המטאל


לקראת צאתו של אלבומה החמישי של הלהקה, החלטתי לכתוב על אודות הלהקה ועל חלקה בייצוג נשי במוזיקה בז'אנר המטאל.- סביון שחם יא4



להקת היילסטורם (Halestorm) היא להקת רוק אמריקאית שהוקמה בשנת 1997 על ידי לזי הייל ואחיה ארג'י, שהיו אז בני 13 ו-10 (בהתאמה), והחליטו להקים להקה שעוסקת ברוק ובמטאל. חברי הלהקה כיום הם לזי הייל – סולנית הלהקה, שמנגנת בגיטרה במרבית השירים ולעתים אף בפסנתר; ארג'י הייל, שמנגן בתופים; ג'ו הוטינגר, שמנגן בגיטרה המובילה; וג'וש סמית', שמנגן בגיטרת בס. בעבר היו חברים בלהקה גם ליאו מסינגר (עזב ב-2003) שניגן בגיטרה ראשית ורוג'ר הייל (עזב גם כן ב-2003) שניגן בגיטרת בס.


הלהקה הוציאה עד כה ארבעה אלבומים, ואלבומה החמישי עתיד לצאת במהלך חודש מאי הקרוב. אלבום הבכורה של הלהקה, "Halestorm", שוחרר בשנת 2009 וזכה במקום ה-11 במצעד הרוק של מגזין בילבורד (מצעדי בילבורד הם מצעדים שמציגים מדי שבוע את הפופולריות של שירים שונים בארה"ב ובמדינות נוספות כגון ארגנטינה וברזיל). אלבומה השני של היילסטורם, " The Strange Case Of...‎", יצא בשנת 2012 והגיע למקום ה-7 במצעד זה. אלבומה השלישי, " Into the Wild Life", יצא בשנת 2015 והגיע למקום החמישי במצעד הכללי של מגזין בילבורד. בשנת 2018 יצא אלבומה הרביעי של הלהקה, Vicious, שהגיע למקום השמיני במצעד הכללי של בילבורד ולראש מצעד אלבומי הרוק של המגזין.

היילסטורם היא אחת הלהקות האהובות עליי. התחלתי לשמוע את שיריהם לפני כשנתיים, לאחר ששמעתי שיר שבו שיתפה הייל פעולה עם להקת Device. אני נהנית לשמוע את שיריהם הקצביים של הלהקה, במיוחד כשאני מכינה שיעורי בית. הייל היא אחת הזמרות האהובות עליי, ולדעתי, קולה הוא אחד הקולות הטובים והייחודיים ביותר מבין זמרי המטאל הפעילים כיום.


סיבה נוספת בגינה אני אוהבת את הלהקה היא ייצוג נשי בלהקת רוק. מאחר ואני שומעת שירים רבים בז'אנר זה, הבחנתי כי ישנן נשים מעטות שעוסקות בשירי מטאל ביחס לגברים. לכן, שמחתי לשמוע על להקה שבה הזמרת המובילה היא אישה. פעמים רבות נתפשת מוזיקת הרוק כז'אנר גברי, ולכן אני מעריכה את נחישותה של הייל להיות סולנית אישה בסגנון מוזיקלי הנתפש כגברי.


היילסטורם ידועים בשל הופעותיהם הרבות בעולם בכלל ובארצות הברית בפרט. בנוסף, הלהקה שיתפה פעולה עם אמנים רבים, ביניהם לינדסי סטירלינג, The Pretty Reckless, בן מודי ואיימי לי, סולנית להקת הרוק אוונסנס (Evanescence) ומייסדת הלהקה. בשנה האחרונה, יצאו שתי הלהקות, אוונסנס והיילסטורם, לסיבוב הופעות משותף. לדעתי, לסיבוב הופעות זה משמעות רבה, משום שהוא מראה כי שתי נשים, שכל אחד מהן היא זמרת מובילה בלהקה אחרת, יכולות להוביל סיבוב הופעות מצליח.

בנוסף, השיר "Use My Voice" של אוונסנס, ששוחרר כחלק מקמפיין מטעם HeadCount לעידוד הצבעה בבחירות 2020 בארצות הברית, מעביר גם הוא מסר להעצמה נשית. להעברת מסר זה, חברו ללהקה מספר נשים על מנת להקליט את קולות הרקע לשיר, ביניהן לזי הייל.


כאמור, היילסטורם היא אחת הלהקות האהובות עליי ביותר. מלבד השירים עצמם ומלבד קולה הייחודי של הזמרת, הצלחת הלהקה מראה כי מוזיקת המטאל אינה שייכת רק לגברים. בנוסף, שיתופי הפעולה עם אוונסנס מראים ייצוג נשי נרחב יותר בז'אנר מוזיקת הרוק, ובפרט סיבובי ההופעות המשותפים ללהקות, שמציגים את נוכחותן ואת נחישותן של סולניות שמובילות להקה בז'אנר הנתפש כגברי.




bottom of page