top of page

זה לא הסוף זה רק ההתחלה

איתי פדידה


ב21 ביוני תלמידי י”ב מסיימים תיכון והולכים לשרת בצה"ל או ללמוד באוניברסיטה.

תלמידים רבים מאמינים כי עכשיו, לאחר 12 שנות לימוד ,הם סיימו עם הלימודים ומאנשים אשר נותנים להם פקודות ומגבילים אותם. הם לא יודעים כמה הם טועים!

בעצם, 12 שנות הלימוד האלו רק הכינו אותנו לחלק קטן מהחיים האמיתיים , אשר בהם אנו נרכוש עבודה, נלמד לתארים נחשקים ונשרת בתפקידים משמעותיים בצה״ל.

אומרים שקשה באימונים קל בקרב, משפט זה נכון לכל דבר שנעשה בחיים, תלמידי י״ב אשר מסיימים תיכון התאמנו 12 שנים לרגע הזה, לרגע שהם יצאו מעולם הילדים ויעברו לעולם המבוגרים. דרך זו לא תהיה קלה, תהיה רצופת קשיים ומכשולים אך בכל זאת נתמודד איתה בעזרת הכלים שרכשנו במהלך השנים אללו.

לאחר התיכון תלמידים רבים מתחילים למצוא את עצמם, לפני סיום הלימודים רוב התלמידים אינם יודעים בדיוק מה הם רוצים ללמוד, לכל אחד יש כיוון שונה שהוא רוצה לבדוק ולחקור והתקופה הזו הינה התקופה המושלמת לעשות זאת.


יש מספר דברים שנגלה:

1. לאף אחד לא יהיה אכפת ממי שהייתם בתיכון

לטוב ולרע. הייתם מלכי השכבה? יכול להיות שבצבא תהיו ילדי הכאפות של הפלוגה. הייתם חנונים? יכול להיות שבמקום החדש שתגיעו אליו אתם תהיו תמצית המגניבות. אתם תוכלו להמציא את עצמכם מחדש, והאנשים שהייתם בתיכון? הם יהיו קיימים רק כסיפורים, לא כמציאות חיה ואפילו לא כמשהו שיש לו איזושהי השפעה עליה.


2. אין ציונים

זה הזמן להפסיק לאכול את עצמכם על כך שירדתם לשלוש יחידות מתמטיקה, ומצד שני – גם להכין את עצמכם לכך שבתיכון אולי קיבלתם תעודת הצטיינות יתרה, אבל בחיים האמיתיים זה לא יהפוך אתכם לטובים יותר מאף אחד.


3. חיי האהבה עדיין יהיו לא קלים

העובדה שעכשיו יש לכם סיכוי טוב יותר לצאת עם אנשים מבוגרים יותר לא אומרת שהם גם יהיה בוגרים יותר. אתם עדיין תשברו את הראש איך להכיר אנשים חדשים, השווים באמת עדיין יסובבו אתכם על האצבע הקטנה, אלה שאתם לא רוצים עדיין יהיו היחידים שבקטע שלכם. אתם לא תדעו מה לענות לאנשים בהודעות, יסננו אתכם, אתם תהיו מאוהבים ותסבלו נורא כי לא יהיה לכם מושג מה הצד השני מרגיש. ככה זה אהבה. כולם עוברים את זה בכל גיל בשביל הכמה רגעים האלה שבהם זה עובד וההרגשה היא כל כך טובה, כל כך נכונה, כל כך שלמה שאתם פשוט יכולים למות.


4. יכול להיות שתעשו משהו לגמרי לא צפוי

התכנית שלכם היא ללמוד תקשורת, לקבל משרת כתיבה ולהתקדם משם למשרות עריכה גבוהות יותר? יכול להיות שבעוד שלוש שנים מהיום אתם תהיו קונדיטורים, או מתווכים, או אנשי הייטק. הצעות מעניינות יגיעו מכיוונים לא צפויים, ואתם היחידים שמנהלים את הזמן שלכם – אז הכול אפשרי.


5. צריך להיגמל מהרגל ספירת הימים

קודם כל מחכים שהתיכון ייגמר, ואז מחכים לשחרור מהצבא, ואז מחכים לסיים לחסוך מספיק כסף לתואר, ואז מחכים לסיים את התואר... אי אפשר להסתכל על החיים כעל רצף של המתנות – צריך למצוא דרך ליהנות מההווה, מהכאן ועכשיו. ואם אתם אף פעם לא מצליחים להיות מאושרים כאן ועכשיו, אתם צריכים לעשות שינוי רציני בחיים שלכם, כאן ועכשיו.

מה שכן, צריך לזכור שלמרות הבגרות שעברנו בסיום הלימודים, אנו עדיין צעירים וחדשים לעולם המבוגרים ולכן זה בסדר לרצות לשאוף לדברים בלטי אפשריים ולהתנהג כמו ילדים. יש לנו את כל חיינו להיות אחראים ולעשות החלטות גדולות, ובגלל זה, עכשיו בסיום הלימודים, זה אחד הרגעים האחרונים שיש לנו לשבת לאחור ולנוח לרגע.




bottom of page