top of page

המלצות על ספרים בנושא גאווה

אומרים שלשקר אין רגליים, אך בימים אלו, כאשר שקרים מתהלכים להם בחופשיות בעולם, כל אדם באשר הוא מוזמן לשבת ולתת לכאוס לעבור על ידו: להרים ספר ובתוכו זהות, סיפור, של אחד מבני רבים, ולנסות להבין, לחוות, ויש גם את אלו שיגלו דבר מה על עצמם. אלו הן כמה המלצות לספרים בנושא גאווה:



  1. "סיימון מוצא את דרכו"/ בקי אלברטלי

"סיימון מוצא את דרכו" הינו ספרה הראשון של אלברטלי, אותו פרסמה בשנת 2015. הספר זכה לאהדה רבה, נכנס לרשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס וזיכה את אלברטלי בשלל פרסים. הספר עוסק בנער בתיכון בשם סיימון ספיר, הומוסקסואל בארון. העלילה מתחילה כאשר אחד מן התלמידים בבית הספר מגלה במקרה התכתבות מיילים בין סיימון לבחור אחר, המעידה על נטייתו המינית. אותו תלמיד, מרטין אדיסון, מחליט לסחוט את סיימון כך שעליו לשדך אותו לחברתו הטובה אבי ובתמורה, מרטין לא יפרסם את המיילים לשלל התלמידים. הספר מציג את התמודדותו של סיימון עם הסחיטה וההשלכות הפוטנציאליות שלה (יציאה כפויה מהארון) ועם העובדה שהוא נאלץ לשקר לכל חבריו, ובאותה הנשימה הוא מציג גם את מערכת היחסים הרומנטית אשר נוצרת בין סיימון לחברו הוירטאלי בלו. השניים מתכתבים במשך תקופה של חמישה חודשים מבלי לדעת את זהותו של השני, וזאת לאחר שסיימון קרא פוסט אנונימי של בלו העוסק בהיותו הומוסקסואל, והחליט ליצור עמו קשר. מלבד נושאים אלו, בספר מתוארת גם מערכת היחסים בין סיימון למשפחתו ואזכורים רבים למוזיקה טובה. בשנת 2018 עובד הספר לסרט בשם: "באהבה, סיימון" אשר קיבל לרוב ביקורות חיוביות.


2. "קרא לי בשמך"/ אנדרה אסימן

"קרא לי בשמך" הוא רומן משנת 2007, שעלילתו מתרחשת באיטליה של שנות השמונים. המספר הוא נער יהודי בן 17 בשם אליו אשר מתגורר עם משפחתו באיטליה. כל קיץ הוריו מזמינים סטודנט שישהה איתם למשך החופשה ויעזור לאבא בעבודתו, ולמענו אליו נאלץ לפנות את חדרו. בקיץ הזה, מגיע סטודנט בן 24 בשם אוליבר ובין השניים מתפתחת מערכת יחסים סודית. אליו ואוליבר נאלצים להתמודד עם המשיכה ההדדית שלהם, עם הסתרת הקשר מהמשפחה של אליו ועם פרק הזמן הקצוב בו אוליבר שוהה בבית. הספר זכה להערכה רבה ואף עובד לסרט בשנת 2017 בכיכובו של טימותי שאלאמה.


T.J Klune/The House In The Cerulean Sea 3. לאלו שמעוניינים בספר שעוסק פחות בתהליך שאדם בעל נטייה מינית כזו או אחרת עובר ויותר בספר שמציג נטייה זו כמובנת מאליה - בתור פרט שולי בעלילה, היינו מציעים לכם לקרוא את The House in the Cerulean Sea. הספר סובב סביב סיפורה של הדמות הראשית לינוס בייקר, עובד סוציאלי בן 40 שעובד במחלקה הממשלתית לבתי יתומים של ילדים קסומים. כן כן, ילדים קסומים. לינוס מזומן על ידי ההנהלה של החברה בה עובד בעודו עובד זוטר, ומגלה במהרה שניתנה לו משימה בלתי רגילה, מעקב אחרי בית יתומים שבו שוהים (לפחות על פי ההנהלה) הילדים המסוכנים ביותר. בינהם: גמד גינה רצחני, רוח רפאים חמקנית, וויברן (יצור מיתולוגי דמוי דרקון), מעין סליים ירוק בלתי מזוהה שקם לתחייה והאנטיכריסט בכבודו ובעצמו. במהרה מגלה בייקר שהילדים הללו אינם הסודות היחידים שבית היתומים מחביא, שכן המטפל של הילדים ארתור מתגלה כדמות מסתורית בעצמו. אנו צופים בתהליך אותו עובר בייקר בעודו נחשף לבלתי רגיל באמת בעולם קטן אך פסטורלי שמתואר בצבעים יפים כל כך, עם עלילה מקסימה וסיפור אהבה חמוד. כשמו, הספר

נכתב באנגלית, אז אם ברצונכם לחדד את יכולות האנגלית שלכם זהו זמן מצויין. אנו ממליצים עליו בחום.

4. ארי ודנטה מגלים את סודות היקום"/ בנג'מין אלירה סאיינז לאלו שלגמרי מעוניינים בספר שעוסק בתהליך שאדם בעל נטייה מינית כזאת או אחרת עובר. הספר הזה הוא חד משמעית self discovery, אבל הוא הרבה הרבה יותר מזה. ארי ודנטה הם שני הפכים, אחד הוא נער שנוטה לכעס ומדבר לרוב באגרופיו, והשני נער שנון שנראה שהאופטימיות זורמת לו בדם. נראה שאין להם דבר במשותף מלבד המוצא המקסיקני שלהם. אך ככל שיבלו יותר זמן יחדיו יגלו את האמיתות החשובות ביותר שבין אהבה לסודות היקום. "כשדנטה ראה אותי מביט בשמים מבעד לעדשת הטלסקופ, הוא לחש, "יום אחד עוד אגלה את כל סודות היקום". זה העלה חיוך על פני. "מה תעשה עם כל הסודות האלה, דנטה?". "אני כבר אדע מה לעשות בהם" אמר. "אולי אשנה את העולם". סיפור נוגע ללב שיש לו גם המשך למי שלא יסתפק בסיפור הזה. שני נערים שעוברים את התהפוכות של החיים שלהם ומגלים דברים על עצמם ועל אהבה.


לסיכום, אנו ממליצים בחום על ארבעת הספרים האלה, עימם תוכלו להזדהות, להשתנות ולהרחיב את אופקיכם באמצעות חווית סיפור חייהם של דמויות חברות הקהילה הגאה. אנו מאמינים לחלוטין שהספרים האלה ישאירו עליכם חותם וישפיעו עליכם בצורה חזקה, כפי שהם השפיעו עלינו.


bottom of page