top of page

אומנים בפריחה

בכתבה זו אציג מספר אמנים בתחום המוזיקה אשר ממשיכים לצמוח, להתפתח ולהוציא מוזיקה חדשה המעוררת השראה ברבים.-רותם נבו יא4


הארי סטיילס

הארי הוא זמר וכותב שירים מבריטניה הנודע בשל היותו חבר לשעבר בלהקה המפורסמת: וואן דיירקשן. לאחר החלטת הלהקה על הפסקה זמנית בינואר 2016, פתחו חברי הלהקה בקריירות סולו. סטיילס הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו ב2017, אשר הפך לאחד מעשרת האלבומים הנמכרים ביותר בעולם לשנה זו. במקביל לקריירת המוזיקה שלו, סטיילס הוא גם שחקן השיחק במספר סרטים וסדרות, לדוגמה- דנקרק (מותחן-אקשן) ו-איי קארלי (סדרת הנוער של ניקולודאון). בנוסף, הוא משמש כדוגמן עבור מותג האופנה המפורסם גוצ'י, ועשה היסטוריה בכך שהיה הגבר הראשון שהופיע סולו על שער המגזין "ווג".

באחד באפריל הוציא סטיילס את הסינגל הראשון מתוך אלבומו החדש שייצא בקרוב. הסינגל, As It Was, הפך להיות השיר הכי מואזן בארצות הברית בהיסטוריה של ספוטיפיי 2022- הוא צבר 8.3 מיליון האזנות תוך יום אחד בלבד, וכך שבר את השיא של אוליביה רודריגו עם שירה Drivers License. שיר זה מבטא שינוי שחל במוזיקה של סטיילס- עם הגיטרות וקלידי הסינתיסייזר, סטיילס ממשיך להתפתח ולצמוח אל עבר עידן חדש- והמעריצים אוהבים את זה.





אוליביה רודריגו

אוליביה היא שחקנית וזמרת-יוצרת בת 19 מקליפורניה. בשנת 2016 היא לוהקה לתפקיד הראשי של פייג' אולברה בסדרה "ביזארדבארק" בערוץ דיסני, ולה שלוש עונות.

ב-8 בינואר 2021 הוציאה לאור את סינגל הבכורה שלה - Drivers License, ושברה איתו את שיא ההשמעות היומיות בספוטיפיי פעמיים. אלבום הבכורה שלה, Sour, יצא לאור ב-21 במאי 2021 וזכה להצלחה רבה- שבר את שיא ההאזנות בספוטיפיי לאלבום של אישה בשבוע הפתיחה (עם 385 מיליון האזנות), הפך לאלבום הנמכר ביותר של אישה בארצות הברית לשנת 2021, ושבר עוד שיאים רבים.

רודריגו קיבלה 7 מועמדויות לטקס פרסי הגראמי אשר התקיים ב-3 באפריל 2022 וזכתה בשלוש מהן- תגלית השנה, אלבום הפופ הווקאלי הטוב ביותר וביצוע סולו הפופ הטוב ביותר. בנוסף, לרודריגו סרט תיעודי אשר עלה לשידור ב-25 במרץ 2022.





דוג'ה קאט

דוג'ה קאט היא ראפרית וזמרת יהודייה-אמריקאית בת 28. בשנת 2018 העלתה לאינטרנט את הקליפ לשירה:

Mooo!

אשר נעשה וויראלי, כיום עם 108 מיליון צפיות ביוטיוב. כתוצאה מהצלחת קליפ זה, גם סינגלים אחרים שלה זכו להצלחה עולמית, בעיקר בטיקטוק- שהביא את הסינגלים:

Say So ו- Candy ל-100 מיליון האזנות בספוטיפיי. במאי 2020 שיתפה דוג'ה פעולה עם הראפרית המצליחה ניקי מינאז' ברמיקס של שירה: Say So, אשר זכה להצלחה מרובה כאשר הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 והפך לשיר הראשון בביצוע שתי ראפריות שהגיע להישג כזה. באפריל 2021 הוציאה את שירה: Kiss Me More ביחד עם הזמרת SZA, אשר זיכה את השתיים לפרס גראמי על ביצוע הפופ הטוב ביותר. אלבומה השלישי- Planet Her זכה להצלחה רבה גם הוא. אמנם עתידה של דוג'ה קאט בתעשיית המוזיקה אינו ברור- לאחר שהביעה כוונות לפרוש, אך היא בהחלט נעשתה לאחת מן האמנים המשפיעים ביותר בתקופה האחרונה.







ניקי מינאז'

ניקי היא זמרת וראפרית אמריקאית אשר ידועה בתור "מלכת הראפ".

מינאז' זכתה להצלחה ראשונה עם הסינגל הראשון שלה: Your Love אשר הגיע למקום הראשון במצעד הראפ בבילבורד באוגוסט 2010. כמה חודשים לאחר מכן, הוציאה את אלבומה הראשון: Pink Friday המכיל שיתופי פעולה רבים עם אמנים אהובים כגון קניה וסט, אמינם וריהאנה. מינאז' זכתה להצלחה רבה גם עם להיטיה: Starships ו- Anaconda . אלבומה האחרון היצא בשנת 2018 גם הוא הכיל להיטים רבים וזכה לביקורות חיוביות.

ניקי נחשבת לאחת מאמני הראפ המשפיעים ביותר בכל הזמנים אשר מסוגלת להפוך כל שיר פשוט ללהיט רק מעצם השתתפותה בו. לניקי מינאז' השפעה רבה על אמנים רבים- כמו ליל נאז אקס, בילי אייליש, דוג'ה קאט ועוד. יש לה למעלה מ-140 שיתופי פעולה, והיא תוארה על ידי בילבורד כמי שהחזירה את ז'אנר הראפ הנשי למיינסטרים בארצות הברית. לאחר הפסקה בה הקימה משפחה, ניקי מינאז' חזרה לפעילות עם מספר שירים חדשים וגם אלבום חדש בדרך. בתחילת פברואר 2022 הוציאה שיר בשיתוף פעולה עם הראפר ליל בייבי ובמרץ שיתפה פעולה עם הראפרית קוי לראי. ניקי ממשיכה לעורר השראה באנשים רבים ולהתפתח לכיוונים שונים.




bottom of page