top of page

6 סרטים שחובה לראות לפני סיום הלימודים

סיום הלימודים היא אבן דרך מרגשת המציינת את סיומו של פרק אחד ותחילתו של פרק חדש. כשאתם מתכוננים לצעוד לשלב הבא בחייכם, חשוב לקחת רגע לעצמכם ולצפות בכמה פניני קולנוע הלוכדות את מהות הנעורים, הגילוי העצמית, הקשרים הנוצרים בתקופת הנעורים והמרדף אחר חלומות. בכתבה זו אמליץ על 6 סרטי חובה שישאירו רושם מתמשך לפני שתעברו לפרק חדש ומרגש בחייכם:

  • ״ללכת שבי אחריו״ (באנגלית: "Dead Poets Society"):

"ללכת שבי אחריו", בבימויו של פיטר וייר, היא דרמה עמוקה ומעוררת השראה המאתגרת את הקונפורמיות וחוגגת את המרדף אחר תשוקה, אומץ וחלומות. הסרט מתרחש במכינה של בנים בלבד, ועוקב אחר מורה לאנגלית שמעודד את תלמידיו לאמץ שירה ולנצל את היום במלואו. באמצעות נושאים של אינדיבידואליות, יצירתיות והחשיבות שבהעמדה בספק של הנורמות החברתיות, "ללכת שבי אחריו״ הוא סרט מדהים שמזכיר לנו לחיות בצורה אותנטית ולרדוף אחרי החלומות שלנו ללא פחד.

  • "חורשות את הלילה" (באנגלית: "Booksmart"):

"חורשות את הלילה" הוא סרט בבימויה של אוליביה ויילד. הסרט הוא קומדיה מצחיקה ומחממת לב העוקבת אחר שתי חברות הכי טובות שמבינות שהן פספסו את החוויה הטיפוסית בתיכון, ומחליטות להשתחרר ולחוות את הצד הפרוע של התיכון לפני סיום הלימודים. השתיים נחושות להפיק את המירב מהיום האחרון שלהן לפני סיום הלימודים, הן יוצאות להרפתקה שערורייתית שמאתגרת את הדעות הקדומות שלהן וחוגגת את קשרי הידידות, את החשיבות של לקיחת סיכונים, ואת היופי שבחיבוק עצמי אותנטי של עצמך בעולם מלא בציפיות.

  • "מועדון ארוחת הבוקר" (באנגלית: "The Breakfast Club"):

"מועדון ארוחת הבוקר" בבימויו של ג'ון יוז הוא סרט התבגרות אייקוני ומדהים המספר על מפגש של קבוצה מגוונת של תלמידי תיכון המגיעים מקליקות חברתיות שונות, במהלך מעצר (ריתוק) בבית הספר ביום שבת. באמצעות שיחות, גלויות וקשרים בלתי צפויים בין התלמידים, הסרט הזה מתעמק במורכבות של חיי התיכון ומזכיר לנו את הכוח של האמפתיה וההבנה.

  • "שמתי ברז למורה" (באנגלית: "Ferris Bueller's Day Off"):

"שמתי ברז למורה" בבימויו של ג'ון יוז היא קומדיה קלילה העוקבת אחר פריס ביולר הכריזמטי והשובב, כשהוא מחליט לקחת יום חופש מבית הספר ויוצא להרפתקה סוערת בשיקגו עם חברו הטוב קאמרון פריי ובת זוגתו סלואן פיטרסון. הסרט הזה הוא תזכורת משמחת לאמץ את הספונטניות, לחיות את הרגע ולהתענג על החופש והאפשרויות העומדות לפנינו.

  • "17 על הקצה" (באנגלית: "The Edge of Seventeen" ):

"The Edge of Seventeen" בבימויו של קלי פרימון קרייג הוא סרט קומדיה-דרמה בנושא התבגרות העוקב אחר נדין המופנמת כאשר היא מנווטת בין אתגרי גיל ההתבגרות, החברות והגילוי העצמי. עם התיאור האותנטי בסרט של הקשיים הרבים הקיימים בגיל ההתבגרות, הסרט לוכד את המורכבות ורכבת ההרים הרגשית של חווית התיכון.

  • "כמה טוב להיות פרח קיר" (באנגלית: "The Perks of Being a Wallflower"):

הסרט מבוסס על הרומן של סטיבן צ'בוסקי, שגם כן ביים את הסרט. הסרט הוא דרמה נוגעת ללב שחוקרת את מסעו של צ'רלי, תלמיד חדש ומופנם המנווט את העליות והמורדות של התיכון. באמצעות חברויות עמוקות, צמיחה אישית והבעת רגשות חזקים, הסרט הזה מזכיר לנו את הכוח הטרנספורמטיבי של קבלה עצמית, אהבה ומציאת המקום והחברים שלנו בעולם.


ששת הסרטים הללו מציעים מגוון רחב ומדהים של נקודות מבט, רגשות ודמויות בלתי נשכחות שיהדהדו בכם בזמן שאתם מתכוננים לסיום הלימודים. כל סרט לוכד את המהות של חווית התיכון - ההנאות, האתגרים והרגעים המשנים והחשובים שלו. אז, קחו קצת פופקורן, תזמינו את חבריכם, ותהנו מהסרטים המדהימים הללו שייקחו אתכם למסע של גילוי עצמי והשתקפות.


bottom of page